top of page

ההמלצה השבועית  - המלצות על ספרי ילדים

בכל שבוע אמליץ על ספר ילדים שיש בו מילים נוגעות ושהוא מתאים לעבודה במרחב הטיפולי הביבליותרפי וכמובן גם לקריאה בבית עם ילדים (או בלי...). בפינה זו תמצאו המלצות גם לספרים שאינכם מכירים בהכרח ושלא יוצגו על המדף הראשי בחנות אלא יתחבאו להם, ממתינים לאדם הנכון שישלוף אותם לקריאה...

  • googaf16

מרק דלעת

מרק דלעת - כתבה ואיירה:הלן קופר נוסח עברי:סמדר שיר

עונה מומלצת לקריאת הספר – חורף כמובן... ואפשר גם להכין את מרק הדלעת שעליו נכתב בספר ולהנות ממנו (המתכון מצורף בספר).

אז, כמו שיש מזונות-על ((super food שמכילים רכיבים חיוניים רבים ומומלץ לצרוך אותם בתזונה היומיומית – הספר הזה הוא ספר-על ואני מרבה להיעזר בו בטיפולים פרטניים וקבוצתיים. מסופר על שלושה חברים טובים החיים יחדיו בבקתה קטנה ביער – חתול, ברווז וסנאי. לכל אחד מהחברים תפקידים מוגדרים וברורים בבית כשגולת הכותרת היא התפקיד הייחודי שיש לכל אחד בהכנת מרק הדלעת היומי! אך מה קורה כשיום אחד הברווז הקטן רוצה את תפקידו של הסנאי? החתול והסנאי מתקשים מאוד להתמודד עם המרד הקטן של הברווז והמריבה יוצאת מכלל שליטה... הברווז עוזב את הבית ואילו החתול והסנאי, שבהתחלה מזלזלים במהלך הזה, יוצאים לחפש אותו. אנו מתוודעים להשערותיהם בדבר קורותיו של הברווז ואט אט הזלזול שלהם נהפך לחשש ממשי ולעצב גדול על היעלמותו. חשוב לציין – האיורים בספר מרהיבים ומתחקים אחר מחשבותיהם של החתול והסנאי בנוגע לקורותיו של הברווז. כדאי להדגיש בפני הילדים שאלו המחשבות של החתול והסנאי ושהדבר לא בהכרח התרחש במציאות... שוב, כפי שכבר כתבתי בעבר, יש כאן התייחסות ל-theory of mind ולא תמיד פשוט להבין זאת.

בסופו של דבר הברווז נמצא ואת האיחוד המרגש של החברים חותם בישול המרק – בניצוחו של הברווז כמובן...

בסיומו של הסיפור אני תמיד שואלת את הילדים: "מה אתם אומרים? הם יותר לא יריבו לעולם?" ברוב המקרים הילדים אומרים שמעכשיו יחיו תמיד בשלום... ואני מזמינה אותם לשים סימן שאלה על כך – כפי שמרמז גם העמוד האחרון בספר.

להתראות בשבוע הבא,

נגה





155 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page