top of page

ההמלצה השבועית  - המלצות על ספרי ילדים

בכל שבוע אמליץ על ספר ילדים שיש בו מילים נוגעות ושהוא מתאים לעבודה במרחב הטיפולי הביבליותרפי וכמובן גם לקריאה בבית עם ילדים (או בלי...). בפינה זו תמצאו המלצות גם לספרים שאינכם מכירים בהכרח ושלא יוצגו על המדף הראשי בחנות אלא יתחבאו להם, ממתינים לאדם הנכון שישלוף אותם לקריאה...

  • googaf16

יום הולדת מסריח לאוסקר

יום הולדת מסריח לאוסקר מאת: דן אליוט איורים: נורמנד צ'רטיר תרגום לעברית: אביבה גר

מי לא אוהב ימי הולדת? פרחים, עוגה ושירים? כן, יש כמה שלא כל כך אוהבים. ואוסקר ביניהם. למעשה, לא רק שאוסקר אינו אוהב ימי הולדת, הוא ממש מתעב אותם! כשאוסקר נזכר שיום הולדתו מתקרב הוא חושד שכל חבריו עסוקים אך ורק בהכנת מסיבה עבורו, דבר שהוא אינו רוצה בו כלל. גם לקוראים נדמה כי חבריו של אוסקר אינם מתחשבים ברצונותיו ועורכים לו מסיבה בניגוד לרצונו. ההפתעה הגדולה שהם עורכים לו היא מסיבה בדיוק לפי טעמו – המתנות הם צעצועים שבורים ומקולקלים, את זר הפרחים מחליפים עלים של סרחן הביצה המצחין ואילו העוגה עשויה מבוץ ובמרכזה נעוץ נר שבור.

(הסתייגות ממש קטנטנה... את המילה "מחורבן" שנאמרת בספר אני משנה ומחליפה ל"גרוע". בכלל, ניתן להחליף מילים בספרים באחרות ובמקרים שמתאים לכם אף לשנות מעט את העלילה.)

הספר מזמן שיח נרחב על theory of mind – - מה אוסקר חושב שהולך לקרות? מה חבריו של אוסקר יודעים על רצונותיו? האם הם חברים קשובים ואמפתיים? כמו כן, ניתן לדבר על איך כל אחד בוחר לחגוג ועל השינוי – איך חגגת פעם? ואיך היום?

להתראות בשבוע הבא,

נגה





140 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page